Wednesday 10 April 2013

Skincare :)

Assalamualaikum & hai :)

Which skincare is better for my skin? Actually, dah banyak experiment yang aku buat kat muka ni. Since i was 13teen aku dah pakai pencuci muka. It's too early right? But, itulah aku. Hehehe. 

Aku sebenarnya tgh mencari-cari skincare untuk dipakai lama. Aku dah malas dah nak tukar-tukar skincare ni. Buang tenaga , buang duit, buang masa. Haihh.. Tapi itulah kenyataan nye kalau kita jadi seorang perempuan, sentiasa mahukan penampilan yang cantik kerana itulah aset untuk diri kita sendiri.


Meh sini aku bagitahu skincare mana yang aku dah try selama 8 tahun ni.


Okay, mula-mula masuk asrama form1 tu, aku terjebak ngn kwn-kwn aku la. Tgk diorg sume ada pencuci muka, aku pun nk try la. So aku pakai pencuci muka Shurah 1 set. Lotion pun aku pakai. Tapi aku tak pakai lama sebab bila gi sekolah je nanti kawan-kawan kata aku pakai makeup sebab muka aku nampak putih sangat. Hmm..




Lepas tu, aku nak tukar skincare lain, sebab malu kawan-kawan tegur mcm tu. Padahal aku tak pakai makeup pun. Just pakai krim dia n bedak baby je. Aku cari punye care kat mall tu, pastu ada org cina promoter ni promote kat aku pencuci muka Gervenne. Aku pun terpengaruh n beli laa. Aku beli pencuci muka, toner, n moisturizer. Tp, gambar yg aku ada pencuci muka je. Hehe.


Aku pakai skincare ni sampai awal form5. Kulit aku mmg okay, takde jerawat langsung putih. Bila aku senyum, kawan-kawan aku kata nampak berkilat. Haha. Pastu oneday tu, pencuci muka n moisturizer aku dah abes. Aku g la mall nak beli, tp dah takde! Promoter tu kata moisturizer dah tak dtg stok dah. Yg ada pencuci muka je. Haih, punah harapan aku. Aku ni pulak kalau dah ada pencuci muka. mesti kena ada 1 set ngn kim bagai. Hmm, aku pun try la Safi Balqis Perfect 10! Oklah jugak. Aku pakai sampai matrik.


Okay jugak pakai ni. Takde masalah. Cuma aku bosan. Sebab banyak sangat nak kene pakai. Aku nak simple je. Makin lama aku pakai, muka aku macam makin kusam pulak. Pastu aku tukar lagi. Masuk U, aku pakai Tia Amelia. 


Bila aku dah pakai skincare ni, Wahh! Berjaya. Muka nampak cerah je Takde dah masalah kusam. Tapi, tia amelia ni kan ada krim kunyit. Aku yg takde jerawat langsung ni. pakai jela. Pastu lama-lama aku pakai, jerawat naik. Kadang-kadang 2, 3. Lebih-lebih lagi masa bulan mengambang. Hmm sabar jela. Dah lama-lama tu, parut jerawat makin banyak pulak. Dengar pulak cerita Tia Amelia ni ada hydroquinon. Aku stop la. Kakak ipar aku pun dulu pakai , tapi dah berhenti. Dia kata kalau nak stop, stop slow-slow jangan mengejut. Aku ni degil. Terus stop. Pakai pencuci lain. Macam-macam aku try tak berjaya. Muka kembali kusam :( Lepas tu kan, aku terjebak dengan HERBALIFE. Haaaa, mmg okay. Hahaha. Alhamdulillah.

Aku pakai HERBALIFE ni sebab upline aku rekemen kan. Kulit dia mmg cantik. Mcm amoi. Aku rasa aku pakai tia amelia dulu kulit aku dah banyak kene hakis, so inilah waktunya untuk aku merawat kulit aku balik. 

Yang ni untuk kulit normal to oily. Cleanser, Toner, and Moisturizer.

Yang ni mask. Kiri tu Moisture Mask. And sebelah kanan tu Clarifying Mask.

Aku selalu jugak la apply kat muka bila balik cuti kat rumah. Hmm.. Tujuan aku nak merawat sikit-sikit parut jerawat aku. Clarifying Mask untuk tarik jerawat keluar. Moisture Mask untuk menganjalkan kulit.

Yang kiri sekali Daily Scrub Radiant C. Tengah-tengah tu Daily Skin Booster Radiant C. Kanan sekali Face Quencher (spray muka). 

Sepanjang aku pakai semua skincare Herbalife ni mmg memuaskan. Cuma parut-parut jerawat aku susah nak hilang. Banyak pulak tu. Tapi kecik-kecik je. Kalau tutup ngn bedak tak nampak lah.

Tapii sekarang aku dah stop pakai skincare ni sebab Cleanser dia dah habes. Hahaha. Sekarang aku dok usha-usha blog A Walk To Remember. Pengasas Everlynn Skincare. Pengasas dia mempunyai kulit yang begitu flawless, cantik sangat, even dah kahwin beranak kembar. Testimoni pun cukup memberangsangkan. InsyaAllah esok barang pos sampai. Dah seminggu aku tak pakai apa-apa pun kat muka sebab aku nak tukar skincare baru. Aku beli 1 set trial for normal skin ni hanya RM120 sahaja. Boleh lah tgk kat Fb: Everlynn Skincare Dealer Putrajaya.


Nanti bila dah try Everlynn skincare ni aku update lagi kesan lepas pakai produk ni yaa.. ^_^

Listen! Listen! Listen! : Kalau nak tukar sebarang pencuci muka or skincare tu, kenalah berhenti dari memakai sebarang cleanser n skincare selama 7 HARI! 

No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...