Tuesday 9 April 2013

HERBALIFE

Hello everyone!^_^


Hari ni aku nak post entry pasal HERBALIFE! Mesti korang dah kenal apa itu herbalife kan? hmm.. selain dari student, aku pun buat herbalife jugak. Tapi takde lah full time. Just slow-slow je. Bagi kawan-kawan aku yang nak beli dengan aku, aku coach la diorg. Okay, herbalife ni sebenarnya adalah makanan kesihatan untuk kita semua. Yang berfungsi untuk:


1) Menurunkan berat badan
2) Menaikkan berat badan
3) Mengekalkan berat badan


Herbalife terdiri daripada F1, F3, Teamix, Aloe, Calcium Plus, NW Formula, Omega, dan banyak lagi. Selain itu, herbalife terdiri juga daripada produk untuk luaran juga. Seperti, syampoo rambut, conditioner, losyen badan, pencuci muka, mask, face quencher (untuk menyegar muka tu) dan banyak lagi. Kalau nak tahu lebih lanjut, korang boleh tanya aku. hihi.


ni makanan kesihatan



ni herbalife skincare


Okay, aku mula terlibat dalam herbalife ni melalui sorang kawan aku ni. Sekarang dia upline aku. 1st time aku dengar dia bercerita pasal ni, aku terus beli produk ni. Aku beli F1, perisa chocolate. Sebab apa aku beli??? Sebab aku nak turunkan berat badan aku laa.. Time tu nak raya dah. Mestilah nak nampak vogue kan? Hahahahaha. Perasan!
Nak dijadikan cerita, masa tu berat aku 50kg. Masa kat matrik dulu aku banyak makan. Yela hati senang kan, haha. 

Hmm, balik rumah aku keje part-time kat kedai kasut. Tp tak turun-turun jugak. Maintain jela banyak tu. Lepas aku makan F1 ni, aku baru perasan diri aku makin bertenaga dari dulu. Aku buat keje kat kedai bertenaga je walaupun bulan puasa.

Lepas tu raya. Masa hari raya jumpa sedara-mara semua kata, 'asal kau nampak kurus nadiah?' 'eh, kurus kau sekarang' macam-macam lagilah. Aku senyum je. Aku tak perasan pun perubahan aku masa tu. Esok tu, kat rumah. aku timbang berat, nak tahu berapa? 45kg!! Wahh, patutlah diorang kata aku kurus. Padahal masa bertandang kat rumah orang, aku makan banyak. Seriously aku cakap, aku makan banyak! Yela raya kan. Ada lemang, ayam rendang, ketupat semua tu aku makan. Malam pun aku makan. Tapi aku dapat rasa berat aku tak naik-naik. Macam liat je nak naik. Hmm.

Bulan September 2012 tahun lepas. aku masuk UUM. Nak dijadikan cerita, jumpalah dengan boyfriend aku yang dah lama tak jumpa ni. Sebab kenal kat matrik dulu. Tak sangka pulak dapat satu U sekali. Hehe. Jodoh kuat agaknya :p 1st time jumpa lepas 5bulan cuti tu, dia pun terkejut tengok aku. Dia kata aku kurus sangat dari dulu. Pipi pun dah tak bam-bam macam kat matrik dulu. Aku kata la, aku busy keje kat sana. Hmm tulah ceritanya.

So, for everyone yang nak tahu pasal herbalife lebih detail lg, boleh komen di bawah yaa.. PEACE =D

Sebelum HERBALIFE

Selepas HERBALIFE 

No comments:

Post a Comment

Anda juga mungkin meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...